Kategorier
Atlanta juni 2007 rejser

Rapport fra Atlanta

Så fik jeg lige et par minutter til at skrive lidt om de første tre dages tid, jeg efterhånden har tilbragt her i Alpharetta, som er 110% suburbia, som man ellers kun ser i amerikanske film.

Jeg ankom lørdag eftermiddag – flyet var naturligvis lidt forsinket, men der er jo ikke rigtig noget man kan gøre ved det, så lige præcis den slags ting irriterer mig overhovedet ikke. Til gengæld irriterer det mig grænseløst at så snart man sætter foden på amerikansk jord, så er man automatisk mistænkt for terror. Fingeraftryk og mugshot skal man levere til deres system, før man bliver lukket ind i landet, og der er overhovedet ikke noget, der hedder høflighed fra de amerikanske myndigheders side, så det virker nærmest som om de siger “Welcome to the United States – now f**k off“. At Atlantas lufthavn så samtidig vinder prisen som den absolut dårligste lufthavn nogen steder nogensinde of all time in the history of the world (tydeligt nok?), gjorde bare mit humør endnu dårligere. Hør f.eks. her: Man ankommer, henter sin bagage som man så skal checke ind igen (!!!), hvorefter man skal ned i den anden ende af lufthavnen og hente bagagen igen – iøvrigt på et andet transportbånd end man er blevet oplyst om. Det er sgu da for dumt! Desuden kan enhver tilfældig gå ind til bagagen og snuppe en taske, for bagagabåndene er tilgængelige for alle og enhver…

Nå, heldigvis er der næsten to uger til jeg skal i lufthavnen igen, så nu gælder det om at nyde ferien… Søndag var ren afslapning, hvor vi startede med at hoppe på Waffle House og få en klassisk amerikansk morgenmad med vaffler og pandekager. Derefter var lige en tur forbi et outlet mall og senere på dagen var vi nede ved den lokale svømmepøl og stege i solen. Og når jeg siger stege, så mener jeg det; der er urimelig varmt herovre. Søndag var det over 30 grader… vel at mærke klokken 9 om aftenen!

Atlanta Aquarium

Igår modtog jeg så mit digitale kamera – det er ret fedt, og ser ud til at tage nogle ganske glimrende billeder, selvom jeg nok lige skal lære det at kende først. Jeg brugte det ellers ret flittigt idag, da Katrine og ungerne tog mig med til Georgia Aquarium, som er kæmpestort. Tjek billederne ud ovre på min 23-konto – og se også et par videoer på min YouTube-konto.

En kommentar til “Rapport fra Atlanta”