Kategorier
fodbold medier tech

Chelski – øv føj

På søndag er det tid til et brag af dimensioner, når Manchester United tager imod Chelsea på Old Trafford. Nr.1 mod nr.2, og her snakker vi ikke kun om stillingen i Premier League, men generelt på alle fronter – Hvis Chelsea altså er så højt oppe 😉

På grund af weekendens kamp har der været en del skriveri i pressen de sidste par dage, bl.a. har slimede, klamme Peter Kenyon erklæret at Chelsea vil være verdens største klub i 2014. As if. Det kommer ikke til at ske, faktisk kunne man godt forudse det modsatte, nemlig at når ham russeren begynder at kede sig, så går Chelsea i hundene og må en tur ned i bunden af de engelske ligaer.

Nå, men Kenyon fik også lige hypet Chelseas nye hjemmeside, og jeg måtte – som den professionelle webudvikler jeg nu engang er – lige se hvordan det så ud. Oh boy. Hvem de end har hyret til det job, har gjort det som adskillige klubber (i forbindelse med salg af spillere) verden over allerede har gjort én gang: rippet Chelski for penge. Produktet er elendigt, se lige forsiden en gang, og prøv at køre din mus henover de fire lilla kasser. Nummer to virker ikke, vel? Altså kan man ikke se siden, vel? Sådan så jeg det ihvertfald, eftersom det er sådan en trin-for-trin ting. Problemet er bare at kasse nummer to slet ikke skal blive en anden farve når man ruller hen over den! Det er altså forvirrende for brugeren. Nå, men jeg fik så klikket mig videre til den version, der angiveligt skulle være lavet med det mest moderne teknologi internettet har at byde på (onde, onde flash). Ser du, jeg har nemlig al den teknologi installeret på min computer, så jeg vil da gerne have den bedste oplevelse…

Holy smokes! Når man så er kommet indenfor i varmen, vil man blive mødt af et website der er så tudegrimt og 2002-agtigt at jeg aldrig har set noget lignende! Navigationen er popsmart og grim – for ikke at sige direkte uforståelig for almindelige internetbrugere, og når man tager en gennemsnits Chelsea-fan, så ved man jo godt at det ikke er studenterhuen der trykker. Ok, jeg generaliserer lidt, men I kan ta’ det. Det’ gas! Sitet er ihvertfald en decideret bundskraber hvis du spørger mig, men hvad kunne man også forvente af en klub et firma der er baseret på russiske mafia-penge? I det mindste er der en text-only version, men den er der nok ikke mange der vælger at bruge..

Fodbolden er selvfølgelig det vigtigste, men det er jo rigtigt nok hvad Ronaldo siger – der er bare ikke samme spænding og intensitet, som når United møder Arsenal, Liverpool, Leeds eller Manchester City. Og så kan vi jo så konkludere at Chelsea bare er en ligegyldig klub i det lange løb. Det kan godt være at de er gode og at de vinder nogle titler, men de er ligegyldige.

3 kommentarer til “Chelski – øv føj”

ja, de er hypet lidt på samme måde som fck herhjemme … kedelig tendens …

😉

Lukket for kommentarer.