Kategorier
Galapagos 2010 Skulderklap

Godt gået, Nykredit!

For lidt over to måneder siden skrev jeg et mavesurt indlæg om Nykredit her på bloggen, men man skal også huske at rose og give skulderklap, når det er fortjent, så her kommer mit “godt gået, Nykredit“-indlæg.

Ser I, Nykredit reagerede lynsnart på indlægget og kommenterede direkte her på bloggen mindre end 36 timer senere, hvor de anbefalede mig at hive fat i deres kundeambassadør, hvilket jeg selvfølgelig gjorde – der var trods alt tale om kr.5.000, og selvom jeg er en utrolig rig it-nørd (as if!), så ville det være direkte dumt, hvis jeg ikke gjorde et forsøg på at få pengene tilbage. Jeg udfyldte en formular på Nykredits hjemmeside og kom først i kontakt med kundeambassadøren herself, Pernille Hirshals, og hun fik ført mig videre til én, der ville håndtere sagen herefter. Bare det, at der kom en kontaktperson på sagen, gjorde at jeg følte mig glad og tilfreds, for når alt kom til alt, så havde jeg også dummet mig i forbindelse med den internationale pengeoverførsel.

I de godt og vel to-en-halv måned der er gået siden mit blog-indlæg, har jeg mailet og telefoneret med min kontaktperson, Lotte Bonne-Kristiansen, op til flere gange, og for lidt over halvanden måned siden lød det til, at der var sket et gennembrud i sagen, for det viser sig nemlig at banken på Galapagos havde begået en procedure-fejl ved at tage imod pengene, da kontoindehaver og kontonummer ikke stemmede overens på overførslen, og Nykredit ville derfor bede om at få pengene tilbageoverført. Faktisk gik den søde og rare Lotte såvidt, at hun tilbød at indsætte nogle af pengene på min konto inden Nykredit fik dem tilbage, hvis nu jeg stod og manglede dem. Jeg takkede dog nej til det ellers fine tilbud, da jeg synes det ville være rarest først at få pengene, når sagen var afsluttet helt.

Idag snakkede jeg så med Lotte for sidste gang, og hun gav mig den dejlige nyhed om at pengene nu var sat ind på min konto, og at sagen var afsluttet. Hun beklagede at det havde taget så lang tid, men det er jo ikke rigtig hendes skyld, og man må vel beregne lidt ventetid, når der er fire banker involveret i sagen og der skal beskeder frem og tilbage henover Atlanten og igennem bureaukratiets jungle.

Det har naturligvis været en kedelig og langsommelig affære, og det var ærgerligt at det krævede et surt blogindlæg, men vi kom i mål og det var trods alt det vigtigste – efter mit blogindlæg synes jeg at Nykredit har handlet præcist som de skulle, og herfra får de et officielt kimblim.dk-skulderklap for at reagere på kritikken.