Cliche er navnet på mit webhotel. For de ikke så teknisk kyndige kan jeg afsløre at det betyder at de lægger servere til lige præcis den side du læser lige nu. Jeg har benyttet Cliche i mange år (5+), og det skyldes først og fremmest at:
- De er billige
- Jeg har været for doven til at skifte
Det skyldes bestemt ikke at jeg har været tilfreds med deres service, for det ville være en stor fed løgn. Jeg har bl.a. oplevet at:
- Deres server gik ned og at de ikke havde backup, som de ellers påstår på deres webside. ved nærmere forespørgsel viste det sig at den omtalte backup kun gik på server-konfigurationer og dermed var aldeles ligegyldig for slutbrugeren. Det var foriøvrigt hiphop.dk det gik ud over, og da min egen backup af databasen var en måneds tid gammel, måtte jeg ty til Googles cached pages for at genoprette artikler!
- De lukkede for deres smtp-server uden at give besked eller fejlmeddelelser, hvilket betød at jeg sendte en masse mails som aldrig nåede frem. Jeg fik heller ikke besked om at de ikke nåede frem, så folk svinede mig til fordi jeg ikke besvarede deres mails. Det gjorde jeg jo egentlig, Cliche valgte bare at lade mine mails forsvinde i et sort hul.
Igår da jeg ville se min webkalender var den så væk?!? Altså, pist væk! Jeg kunne ikke tilgå siden, og det underlige var at den helt sikkert lå på min ftp-server. Filen var altså fysisk tilstede på serveren (hvis ellers man kan sige at en fil er fysisk), men man kunne ikke tilgå den? Jeg undersøgte sagen nærmere op opdagede at det var php-filer, der ikke kunne findes, men jeg havde da et php-hotel? Godt nok et php-hotel, der lå på en windows-server, men ikke desto mindre et webhotel hvorfra jeg kunne eksekvere php-filer.
Jeg hoppede ind på Cliches webside, og hvad står der under driftstatus?
06-09-2005 – PHP på Windows lukkes ned! Effektueret.
Gennem de sidste 2 år har vi tilladt kunder som allerede var oprettet med mulighed for at køre PHP på Windows-servere, at køre videre. 1. september var sidste dag for dette, og i dag har vi lukket ned for eksekvering af PHP på Windows-servere. Er du så uheldig at ligge på en Windows-server, og stadig har brug for PHP, så ring eller skriv, så flytter vi dig straks gratis til en Linux-server, hvor PHP er muligt. Vi beklager hvis denne ændring har medført gener.
Tak for lorten kan jeg jo så svare! Hvorfor fanden kan de ikke give kunderne besked om sådan en ændring på forhånd, så man undgår nedetid? Er det svært? Nej, ikke rigtig, men det kræver naturligvis en form for indsats fra firmaets side, hvilket åbenbart er for meget at forlange. Da jeg snakkede med deres kundeservice (HA!), fortalte manden i den anden ende af røret at teknikerne havde sagt at det var umuligt at:
Lave et udtræk af hvilke kunder der ville blive berørt og sende dem en mail.
Jeg kom herefter til at kalde teknikeren for henholdsvis en praktikant, studiemedhjælp eller blot en amatør. Pick one.
Jeg vil nu finde mig et nyt og bedre webhotel, og kan jeg i den forbindelse lige give alle et godt råd: benyt aldrig Cliche. Og til de eksisterende kunder hos Cliche: opsig jeres service og find et bedre firma at være kunder hos. Måske er tilsvarende firmaer lidt dyrere, men i sidste ende må man konkludere at man får hvad man betaler for.
Her er lidt til google-robotten, når den engang kommer forbi mit website igen:
Cliche er lort. Cliche stinker. Lorte Cliche. Cliche er amatører. Cliche giver dårlig service. Cliche er inkompetente. Cliche er uduelige. Cliche aner ikke hvad de laver. Cliche skider på deres kunder.
9 kommentarer til “Cliche stinker!”
Uha, uha. Sikke en fjendtlighed. Jeg er sikker på at de gør det så godt som de kan. Nej, det er ikke i orden. Tror også at AFJ ligger hos Cliche-må-de-brænde-i-helvede! Men det ser de web-ansvarlige vel på. Personligt står jeg for transport af instrumenter 😉
http://www.Seeees.com/cliche-suger
Jeg oplevede også at jeg pludselig ikke kunne sende mails og tænkte hva sker der!!
Ja det er eddermageme for ringe Cliche.dk så send en mail til alle kunder at I lukker ned istedet for det andet der.
“De lukkede for deres smtp-server uden at give besked eller fejlmeddelelser, hvilket betød at jeg sendte en masse mails som aldrig nåede frem. Jeg fik heller ikke besked om at de ikke nåede frem, så folk svinede mig til fordi jeg ikke besvarede deres mails. Det gjorde jeg jo egentlig, Cliche valgte bare at lade mine mails forsvinde i et sort hul.”
Jeg har været kunde hos Cliche i et år, alene med henblik på at have en mail server. Er ikke noget teknisk geni – men det er Cliche heller ikke!
Efter lidt over et år, valgte de at lukke mit domæne, da en fejl i deres system ikke havde registreret at jeg havde betalt for to års service. Der er nu gået over en måned uden at de har løst problemet – så gad vide hvor mange mails jeg ikke har modtaget!!!!!
“Det kan tage lidt tid” – super.
Det fantastiske er så at man ikke kan komme igennem på deres (ene??) telefonlinie, og at de nu konsekvent ikke svarer på mine mail henvendelser!
GODT RÅD: Betal lidt mere og vælg en anden udbyder!
Jeg har også elendige oplevelser med Cliche:
1. Jeg troede at registrede et domæne for 200,01 kr. Ved et uheld fra min side blev der indbetalt 200,00 kr. – altså en øre manglede. Jeg fik tilsendt en registreringsattest og regnede derfor med, at alting var i orden, indtil lidt tid efter hvor et rutinecheck afslørede at nogle andre havde taget domænet i brug. Da jeg ringede til Cliche fik jeg at vide, at de ikke havde registreret domænet, fordi jeg manglede at betale en øre! Hvorfor de ikke havde gjort mig opmærksom på dette, så jeg kunne have udbedret det i tide eller hvorfor de alligevel havde sendt mig en registreringsattest, kunne de ikke svare på.
2. De bad mig fjerne et privat fotoalbum med feriebilleder, fordi jeg til trods for at jeg havde betalt for 250 MB ikke måtte “have store arkiver liggende til fri download”. Jeg påpegede, at der ikke var tale om fri download da arkivet var beskyttet af et password, men forretningsbetingelserne omdefineres åbenbart efter Cliches godtbefindende.
Kort sagt, jeg har sjældent truffet på et firma, der i den grad fortjener at gå konkurs. Jeg kan stadig underholde middagsselskaber med hvordan Brian Madsen fra Cliches support i ramme alvor forklarede mig, at jeg jo ikke havde betalte den sidste øre, og derfor ikke kunne regne med at havde registreret domænet selv om de havde sendt en registreringsattest.
Nu er der så gået ca. et år… må man spørge til status? Har du flyttet webhotel? Hvortil?
Umiddelbart virker det til at du nu ligger på en Apache server (mod_rewrite)…
Se, jeg er så én af de brugere der er stik modsat dette. Jeg har ingen problemer haft med Cliche. En overgang var der store problemer med deres ASP-server, fordi en anden kunde lavede rav i koden, men dette løste de ved at flytte mig over på en splinterny server. Generelt har jeg altid fået positiv og hurtig respons.
Jeg melder mig på banen! Efter et par år med Cliche har de nu endelig vist deres sande ansigt! De lukkede min side ned efter jeg lige præcis havde udsendt nyhedsbrev UDEN at give en advarsel! Jeg havde glemt at afslutte noget kode, og ja – det er da helt sikkert min fejl, men de advarer jo ikke en før de lukker siden! Så skriver jeg til dem, at det er strengt uprofessionelt og så får jeg fandme den her tilbage:
“Det er ikke os som er uprofessionel, det er din kode, ring og få fat i mig(harry), så kan vi snakke der!. ”
Hvor gammel er han? 13 år?! Jeg skal væk derfra hurtigst muligt!!!!
Hehe, sjovt nok reklamerer du for Cliche via dine Google ads.
/Allan
Spøg til side
Jeg har selv lige oplevet Cliches service niveau.
Cliche havde i går åbenbart opdaget at der blev sendt spam fra mit site. Service minded som de er går de straks ind og omdøber flere filer på sitet, hvilke resulter i at sitet ikke fungerer som det skal. En af mine redaktører gør mig opmærksom på at man ikke kan poste indlæg på sitet mere. Jeg går starks ind og opdager af flere filer er blevet omdøb ved at tilføje RENAMED_BY_CLICHE_DUE_TO_SPAM. Hvaaad tænker jeg, hvis det virkelig var cliche så havde de jo nok sendt mig en email om at de havde været nød til at omdøbe disse filer. Så jeg ændrer filnavnene igen og vupti fungerer mit site korrekt. I dag da jeg lige skulle ind og checke sitet var det væk og erstattet af cliches logo.