30 day challenge: konklusion

Januar måned er slut om et par timer, og dermed er det tid til at gøre status på min 30 day challenge – som faktisk bestod af tre udfordinger:

  • Jeg skulle tage 100 armbøjninger om dagen (5 dage om ugen)
  • Jeg skulle tage 100 mavebøjninger om dagen (5 dage om ugen)
  • Jeg skulle sammenlagt løbe 100km i januar måned

Og hvordan gik det så? Tjo, jeg fik ihvertfald røv-ondt i armene de første par dage, men det viste sig hurtigt at armbøjningerne og mavebøjningerne ville blive større udfordringer end de 100km, selvom jeg havde forventet det modsatte. 100 arm- og mavebøjninger kan jo klares med fire små sæt af 25 hver, og det tager ikke mere end et par minutter at klare… Men det er faktisk det, der er problemet: når det tager så kort tid, så glemmer man hurtigt at gøre det, og det gjorde jeg også.

Faktisk var jeg ok med indtil cirka midt i måneden; bevares, jeg havde glemt nogle sæt hist og her, men så kompenserede jeg lidt andre dage, og jeg lå vel på 85 om dagen i snit. På cirka samme tid var jeg 10km foran planen i forhold til løbemålet, så der var jeg ved godt mod. Og så blev jeg syg. I 5 dage lå jeg syg, og det betød at al motion var udelukket, og pludselig blev jeg lidt presset på tiden. Arm- og mavebøjninger blev droppet efter sygdommen, men jeg gik efter at nå de 100km, selvom det betød at der ikke kom nok restitution imellem turene.

For cirka en halv time siden kom jeg hjem fra januar måneds sidste tur, og min Runkeeper profil har beviset på at jeg nåede målet:Runkeeper: 100.4km i januar måned

Det var lige til øllet, som man siger, men jeg nåede det.

Arm- og mavebøjningerne må blive en anden måned, for de skal ikke tro at jeg har givet op!

3 meninger om “30 day challenge: konklusion”

  1. Sådan Blimmert. Så er du running igen.
    Mht. arm-/mavebøjninger skal det jo bare sættes i system, eksempelvis som det første man gør om morgenen, eller det sidste man gør om aftenen. Eller en påmindelse fire gange om dagen på sin fon?
    Jeg har personligt skaffet mig en app med et hav af maveøvelser på (“Daglig træning mave”). Så tager jeg sådan ti minutters maveøvelser et par gange om ugen. Det giver i hvert fald 4-500 pr. gang. Men jeg har endnu ikke fået six-pack 🙂

  2. KUDOS Kim. Synes også det lød sådan lidt retro army agtigt med 100 push-ups om dagen 😉 Men kunne du ikke mærke forbedring rimeligt hurtigt?

Lukket for kommentarer.